Microsoft spustil svoju mediálnu kampaň na prezentovanie nového internetového vyhľadávača Bing, ktorý má nahradiť doteraz nie veľmi úspešný Live Search. Ten si medzi užívateľmi nenašiel stabilné miesto, a to aj napriek tomu, že sa ho Microsoft snažil integrovať kde sa len dalo.

"Revolúciu" má priniesť Bing, ktorého oficiálna stránka bola spustená tretieho júna. Bing chce ponúknuť relevantnejšie zobrazenie výsledkov vyhľadávania s odvolaním sa na ušetrenie množstva času stráveného listovaním v nájdených odkazoch.

Vyhľadávač je štruktúrovaný podobne ako Google. Ponúkne teda presne to, na čo je užívateľ už dlho zvyknutý: vyhľadávanie na webe, obrázky, videá. Pri vyhľadávaní však nebude musieť zadávať spresňujúce výrazy, postačí ak si priamo v ľavom menu vyberie jeden z najčastejších vyhľadávaných výrazov alebo ďalšie detaily, podľa ktorých bude výsledok odfiltrovaný. Pri videu to môže byť napríklad jeho dĺžka, rozlíšenie, stránka na ktorej je umiestnené alebo aj jeho hodnotenie.

Funkcia Document Preview pre náhľady stránok môže podľa Microsoftu ušetriť množstvo času stráveného opätovným vracaním sa na výsledky vyhľadávania. Po zadaní názvu reštaurácie a jej lokality do vyhľadávacieho poľa, nám Bing sľubuje zobrazenie hodnotenia od návštevníkov, fotografie exteriéru a interiéru, otváracie hodiny, cenovú skupinu. K podobným výsledkom sa možno dopracovať aj pri hľadaní hotelov, kde pribudne aj možnosť rezervácie izieb prostredníctvom viacerých preddefinovaných stránok.

Isté pohodlie pri vyhľadávaní Bing ponúknuť určite dokáže, či to však postačí na dostihnutie konkurencie, nie je isté. V skutočnosti Microsoft nevymyslel nič nové, len vyhodnotil správanie sa užívateľov pri vyhľadávaní na internete a umiestnil najpoužívanejšie funkcie na jedno miesto.

Ak ste ešte nevyskúšali nový Bing, určite by ste mali. Nájdete ho na stránke www.bing.sk

Pozrite si reklamné video na nový vyhľadávač
{flv}Bing{/flv}